Lunch


Dagens lunch blev ris med wokade grönsaker/kyckling i kokosmjölk och kryddat med grön curry. Gotti gott
Receptet skriver jag under alla bilder, om någon är intresserad av de=)








Recpet: Ingredienser
Ris(beroende på hur många ni är)
Kycklingfile/eller liknande (till mig själv tar jag 1 kycklingfile)
wokgrönsaker(jag tar djupfrysta men bruka ha i typ paprika med om de finns)
kokosmjölk(jag tar en burk, de räcker typ till 2 personer)
grön curry (finns på glasburk på tex ica, det är inte pulver utan typ kletigt:P)
1 grönsaksbuljong
Så här gör du:
-Koka ris
- skär kyckling i mindre bitar och st3ek på lite i stekpanna
- häll wokgrönsaker i stekpanna eller wok(om man har de), ha i lite vatten och en grönsaksbuljong
- ös över kycklingen i stekpanna/wok
- Häll i kokosmjölk
- tillsätt grön curry efter smak

SUPER MUMSIGT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback